Skip to main content
Autor: Stanislav Both, 16 rokov, Bratislava

Buď aj Ty SMART a zdieľaj kreatívnu recenziu, ktorá sa Ti páči!

Cyrano uchvacuje od prvej minúty


Muzikál Cyrano z predmestia v réžii Patrika Vyskočila uchvacuje divákov už od prvej minúty. Príbeh o skladateľovi Cyranovi a jeho tajnej láske k speváčke Roxane ožíva na javisku divadla Nová scéna Bratislava vďaka strhujúcim hereckým výkonom, ktoré dodávajú príbehu hĺbku a emócie.

Muzikál Cyrano z predmestia voľne nadväzuje na dielo Edmonda Rostanda Cyrano z Bergeracu z roku 1897. Libretistka Alta Vášová preniesla príbeh do prostredia rockových kapiel a hudobných klubov 70. rokov 20. storočia, čím mu dodala moderný a dynamický nádych. Táto adaptácia zachováva jadro príbehu o nešťastnej láske, no zároveň ho obohacuje o nové témy a

odkazy relevantné pre súčasné publikum.

Hudba Mariána Vargu a Pavla Hammela je neoddeliteľnou súčasťou muzikálu a hrá dôležitú úlohu v rozvíjaní príbehu a charakterov. Melódie sú chytľavé a ľahko zapamätateľné, pričom texty Kamila Peteraja a Jána Štrassera sú plné hlbokých emócií a myšlienok. Skladby striedajú rôzne hudobné štýly od rocku cez balady až po funky, čím dotvárajú atmosféru a dynamiku príbehu.

Ján Slezák v úlohe Cyrana stvárňuje muža s citlivou dušou a básnickým talentom, ktorý skrýva svoje city za sarkazmus a iróniu. Jeho herecký prejav je plný energie a vášne, no zároveň dokáže dojemne vyjadriť Cyranovu zraniteľnosť a sklamanie. Slezák exceluje v sólových piesňach, ako napríklad "Ja nemám lásku v malíčku", kde s bravúrnou ľahkosťou strieda dynamiku a emócie.

Romana Dang Van v úlohe Roxany je presvedčivá ako ambiciózna speváčka, ktorá hľadá svoje miesto vo svete hudobného priemyslu. Dang Van s ľahkosťou stvárňuje Roxaninu premenu z naivnej dievčiny na zrelú ženu, ktorá si uvedomuje svoje city. Jej spevácky prejav je silný a emotívny, a v duetoch s Jánom Slezákom vytvárajú nezabudnuteľné momenty.

Vladislav Plevčík v úlohe Jána, Roxaninej lásky, stvárňuje mladého muža s temnou minulosťou a psychickými problémami. Plevčíkovi sa darí vykresliť Jánovu zraniteľnosť a vnútorný boj s démonmi minulosti. V emotívnych scénach s Jánom Slezákom a Romanou Dang Van podáva Plevčík sugestívny herecký výkon.

Okrem hlavných predstaviteľov zaujmú aj ostatní herci v menších úlohách. Martin Hudec ako manažér Derma je presvedčivý v úlohe manipulatívneho a bezohľadného muža. Pavol Topoľský ako majiteľ klubu Rudo aj s jeho manželkou Bertou (Lucia Vráblicová) zase vnášajú do príbehu humor a ľahkosť.

Scénografia realisticky zobrazuje prostredie hudobného klubu a zároveň pôsobí moderne a dynamicky. Kostýmy sú originálne a perfektne vystihujú charakter jednotlivých postáv.

Muzikál Cyrano z predmestia je vďaka skvelým hereckým výkonom, pútavej hudbe a premyslenej réžii strhujúcim zážitkom, ktorý nenechá nikoho chladným. Herci na javisku nehrajú, oni žijú príbehom Cyrana a Roxany a prenášajú svoje emócie na divákov. Toto predstavenie je oslavou talentu, lásky a odhodlania a určite si ho nenecháte ujsť.

Pre milovníkov muzikálov je Cyrano z predmestia povinnosťou. Skvelá hudba a chytľavé piesne vám utkvejú v pamäti na dlho. Predstavenie je vhodné aj pre mladšie publikum, ktoré si ho užijú vďaka pútavému príbehu a dynamickým tanečným scénam.

A na záver, nezabudnite si vziať vreckovky! Niektoré momenty v predstavení vás určite dojmú.